Piraci. Klątwa Wyspy Shukanet – komiks paragrafowy dla dzieci
Piraci. Klątwa Wyspy Shukanet to komiks paragrafowy, a najprościej w świecie rzecz ujmując to gra. Zagadka do rozwiązania napisana w postaci komiksu. To doskonały pomysł na zagospodarowanie dzieciom czasu, bo wciąga na długi czas. Młody czytelnik angażuje się w misję, którą ma wykonać, czyta, notuje, wertuje, musi zapamiętywać, dedukować i kombinować. Piraci są dedykowani dla dzieci w wieku od 8 lat, natomiast z uwagi na czcionkę, jej rodzaj i rozmiar (dość trudna i mała), czytaliśmy razem. Oboje mieliśmy pełne ręce roboty i ubaw. To pierwszy komiks paragrafowy u nas i z pewnością nie jest on ostatni. Zajrzyjcie do wnętrza
Najważniejsze są zasady gry
Jak w tytule, najważniejsze są zasady gry. Nie można podglądać, przymykać oczu, bo od tego czy postępujemy uczciwie zależy przebieg zabawy. Nie sztuka jest podejrzeć wskazówki i rozwiązanie. Sztuką jest je odgadnąć.
W Klątwie Wyspy Shuknet jesteś piratem, wraz z załogą docierasz do wyspy, gdzie zostajesz poproszony o pomoc ponieważ na wsypę rzucono klątwę, która sprawiła, że wszyscy mieszkańcy przybrali nieco zwierzęcy wygląd.
„…Na naszą wyspę rzucono straszną klątwę. Od tego czasu wszyscy właśnie tak wyglądamy…. Nie znamy przyczyny tego przekleństwa i potrzebujemy pomocy prawdziwych poszukiwaczy przygód. Stąd wasza obecność tutaj…”
„Wasza misja, jeśli się jej podejmiecie polegać więc będzie na znalezieniu źródła tej klątwy i cofnięcia jej skutków”.
Podejmij misję
Jeśli czytelnik podejmuje się misji, wybiera dla siebie bohatera, jednego z czterech. Każdy ma określone atrybuty, jak: siła, zręczność, inteligencja, charyzma i intuicja. Kiedy już Pirat wie jaką postać przybierze, wypełnia kartę bohatera. Można ją wypełnić w książce lub ściągnąć z podanego adresu internetowego i wydrukować. My tak zrobiliśmy.
Podczas swojego śledztwa Pirat porusza się po stronach książki, wykonując następujące czynności:
- decyduje, w którą stronę ruszy, aby rozwiązać zagadkę (często czytając kierunkowskazy na obrazkach);
- wybiera, z którymi mieszkańcami wyspy będzie rozmawiał;
- podejmuje decyzje jakie pytania zadana;
- zbiera przedmioty potrzebne do wykonania misji;
- rozwiązuje różnego typu zagadki.
Książka ma mniejszy niż standardowy format 14.2 x 20.2 cm, twardą oprawę, a w środku kolorowe, komiksowe obrazki z tekstami w chmurkach. Ponadto mapy, zagadki, wskazówki, kierunkowskazy. W historii wiele ciekawych postaci o zwierzęcych licach. Czy wśród nich czai się sprawdza nieszczęścia wyspiarzy? Co się właściwie stało? W tej książce bohaterem jest czytelnik.
Klątwa Wysypy Shukanet nas wciągnęła bez reszty. Nie spodziewałam się, że można się tak dobrze bawić. Książka uczy logicznego myślenia, wytrwałości, ćwiczy pamięć, pobudza wyobraźnię. Ruszajcie na misję. To fajnie spędzony czas, szczególnie w czasach kiedy dzieci tak dużo czasu spędzają w domu.
Jeśli wasze dzieci lubią zagadki i gry logiczne oraz przygody, ta książka – gra jest dla nich. Polecam
Piraci. Klątwa Wyspy Shukanet, Shuky, Foxgames, 144 strony, wiek 8+